Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>Makroekonomika>Strateginis Lietuvos energetikos valdymas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Strateginis Lietuvos energetikos valdymas

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930
Aprašymas

Strateginis valdymas, jo samprata, Sisteminė organizacijos esamos padėties analizė, Įmonės tikslų peržiūrėjimas, Marketingo komplekso analizė, Išorinė ir vidinė analizė (SWOT), M. Porterio modelis (šakos konkurenciniai veiksniai), SPACE metodas, Strategijos kūrimo procesas LŠT, Alternatyvių strategijų analizė, Strateginis planavimas, Išvados

Ištrauka

Ši, mano pasirinkta, ūkio šaka turi keletą, tik jai būdingų požymių. Vienas iš jų – valdymo chaotiškumas. Problemos esmė yra ne tai, kad tam tikri valdymo instrumentai yra nenaudojami, jie paprasčiausiai nežinomi. Kaip visi gerai suprantame, valdymas prasideda nuo tikslų. Nuo užrašytų, realių (pasiekimų) ir išmatuojamų. Drįstu teigti, kad Lietuvos energetikos sektorius, kaip ir daugelis kitų šalies ūkio posistemių jaučiasi išskirtinis ir unikalus, nepasiduodantis bendriesiems rinkos bei vadybos dėsniams. Ko pasėkoje atmetantis ne tik pažangius, bet ir būtinus – esminius valdymo instrumentus. Ir vien dėl to, šio darbo rėmuose pabandysiu trumpai pristatyti strateginio valdymo definiciją bei kai kuriuos jo instrumentus, būtinus šios ūkio šakos įmonių vystymosi užtikrinimui.
Strategija – būtina priemonė, leidžianti organizacijai susitvarkyti su aplinkos pokyčiais. Kuo pokyčiai, su kuriais susiduria šiandieninės organizacijos yra greitesni ir sudėtingesni, tuo strateginis planavimas (valdymas) darosi vis būtinesnis, siekiant ne tik išlikti, bet ir vystytis.
Strateginis valdymas – tai ilgalaikių tikslų formavimo, siekimo, vertinimo (visai organizacijai ar jos padaliniui) procesas, priešpastatantis turimus (prieinamus) išteklius ir atsiveriančias galimybes. (M. Mc Donald, 2000).
Organizacija, kuri siekia normaliai funkcionuoti ir vystytis, numato savo veiklos strategiją. Strategija yra perspektyvinis organizacijos ateities veikos modelis. Organizacijose skiriami trys pagrindiniai strategavimo lygiai: 1) korporacinė strategija, 2) biznio vieneto strategija ir 3) funkcinės strategijos.
Strategavimo lygiai:
Korporacinė strategija – tai visos organizacijos ateities perspektyvų numatymas.
Biznio vieneto strategija – tai atskiros, gana aiškiai apibrėžtos organizacijos dalies arba veiklos rūšies strategija.
Funkcinė strategija – apibūdina organizacijoje vykstančių funkcinių procesų (gamybos, technologijos, finansų, personalo, marketingo) strategijas. Jos tarpusavyje turi būti suderintos, papildyti viena kitą ir jų integruota visuma

yra korporacinė arba biznio vieneto strategija. (P. Zakarevičius, 1999).
Strateginiai sprendimai ypatingai liečia tokius įmonės veiklos aspektus kaip:
Ilgalaikių organizacijos tikslų priešingybė kasdieniams sprendimams;
Organizacinių ribų nustatymas: ką daryti, o ko ne;
Organizacijos veiklos pritaikymas prie aplinkos sąlygų tam, kad maksimizuotume galimybių išnaudojimą bei minimizuotume grėsmes;
Organizacijos veiklos parinkimas pagal turimus išteklius – finansinius, žmogiškuosius, technologinius ir profesionalumo išteklius. (M. McDonald, 2000)

Sudėtingoje, besikeičiančioje aplinkoje keičiasi ir strateginiai organizacijos tikslai, strategiją tenka koreguoti. Strategijos koregavimas nėra koks nors ypatingas užsiėmimas – tai kasdienis strateginio valdymo sistemos žingsnis. Drįsčiau teigti, kad senasis strategijos suvokimas, kuomet ja buvo laikoma ilgalaikis planavimas, užleidžia vietą visaapimančiam valdymui, kuris yra veikiau platus, nei gilus.
Pagrindiniai strategijos formavimo etapai:
-Kompanijos verslo apibrėžimas;
-Situacijos vertinimas – išorinių bei vidinių faktorių analizė;
-Pirminiai veiklos tikslai – paremti praeita veikla bei pirminiais kompanijos laukimais;
-Strategijos kūrimas – įvardijimas, įvertinimas, vienos atrinkimas;
-Realizavimas – veiksmų programa, biudžetas, trukmės grafikai;
-Tikslų pasiekimo analizė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2004-04-26
DalykasMakroekonomikos kursinis darbas
KategorijaEkonomika >  Makroekonomika
TipasKursiniai darbai
Apimtis30 puslapių 
Literatūros šaltiniai0 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis43.78 KB
AutoriusAngis
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2004 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Strateginis Lietuvos energetikos valdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą