Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>Makroekonomika>Valstybinės ir privačių įdarbinimo tarnybų veiklos lyginamoji analizė
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Valstybinės ir privačių įdarbinimo tarnybų veiklos lyginamoji analizė

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263
Aprašymas

Pratarmė. Įvadas. Įdarbinimo tarnybų veiklos principai. Įdarbinimo kaip socialinės paslaugos vystymasis XX amžiuje. Tarptautinių dokumentų analizė. Lietuvos darbo biržos veikla. Privačių įdarbinimo tarnybų veikla Lietuvoje. Lietuvos darbo biržos veiklos rezultatai. Privačių įdarbinimo tarnybų veikla užsienio šalyse. Tyrimo metodika. Tyrimo rezultatai ir jų aptarimas. Išvados. Įdarbinimo kaip socialinės paslaugos tobulinimo galimybės Lietuvoje. Išvados. Santrauka. Summary. Priedas (anketa).

Ištrauka

Vienas iš šiuolaikinės visuomenės socialinės – ekonominės raidos tikslų – pasiekti visišką užimtumą. Žmogaus Teisių Deklaracijos 23 straipsnis pažymi, kad "kiekvienas turi teisę dirbti, laisvai pasirinkti darbą, turėti tinkamas darbo sąlygas ir būti apsaugotas nuo nedarbo"[24].
Tačiau, daugelyje valstybių susiduriama su augančio nedarbo problema. Europos Bendrijos statistikos duomenimis 2002 m. sausio 1d. vidutinis nedarbo lygis Europos Sąjungos šalyse išliko 7,8 proc., o atskirose šalyse - narėse pastebimi ryškūs skirtumai – nuo mažiausio Olandijoje (2,2 proc.) iki didžiausio Ispanijoje (12,9 proc.)[20].
Sekant Europos Komisijos rekomendacijomis, visos valstybės - narės įsipareigojo iki 2010m. siekti padidinti Europos Sąjungos užimtumo lygį nuo 60 proc. iki 70 proc., ir sumažinti nedarbo lygį iki 4 proc., užimtumo problema laikoma prioritetine visoje Europoje [14].
Ne išimtis ir Lietuva, kuriai atkūrus nepriklausomybę ir perėjus iš planinės ekonomikos į rinkos ekonomiką, buvo susidurta su nauju reiškiniu – nedarbu, kuris įgavo nemažą pagreitį prasidėjus ūkio transformacijos procesui. Pastaruoju metu fiksuotas nedarbo lygis siekia 12,9 proc., tačiau realiai egzistuojantis dar didesnis. Nors išaugusio nedarbo ir sumažėjusio užimtumo priežastys mūsų šalyje skiriasi lyginant su Vakarų Europos šalimis, tačiau taip pat imamasi įvairių priemonių sušvelninti nedarbo padarinius bei jį mažinti. 2001m. buvo priimta Lietuvos Respublikos užimtumo didinimo 2001-2004 metų programa, kuri apibrėžė valstybės užimtumo ir darbo rinkos politikos strategiją, jos vidutinės trukmės prioritetinius tikslus bei veiksmus, kurių Vyriausybė ir kitos valstybės valdymo institucijos numato imtis gyventojų užimtumui didinti [6, 43]. Tikimasi, kad tai turėtų sudaryti realias prielaidas tolesniam gyventojų užimtumo didinimui iki Europos Sąjungos šalių – narių vidutinio lygio ir leistų siekti visiško užimtumo.
Yra svarbu ieškoti būdų, kurie sudarytų palankias sąlygas užimtumo augimui, vystytų sugebėjimą sėkmingai spęsti nedarbo problemą ir tokiu būdu kurti stipresnę visuomenę.
Pirmame darbo skyriuje supažindinama su įdarbinimo kaip socialinės paslaugos evoliucija, analizuojami tarptautiniai dokumentai, reglamentuojantys įdarbinimo tarnybų veiklą bei pateikiami įdarbinimo tarnybų (valstybinių ir privačių) veikiančių Lietuvoje veiklos principai. Analizuojami valstybinės įdarbinimo tarnybos veiklos rezultatai Lietuvoje bei pateikiamos numatomos privačių įdarbinimo tarnybų veiklos tendencijos bei prognozės užsienio šalyse.
Lietuvoje privačių įdarbinimo tarnybų veikla yra nauja, nenagrinėta sritis, nelabai žinoma kokia linkme valstybė turėtų ją plėtoti. Todėl tikslinga buvo atlikti tyrimą, kuris padėjo atskleisti, privačių įdarbinimo tarnybų veiklos ypatumus, leido juos palyginti su valstybinių įdarbinimo tarnybų veikla, bei skatino parengti pasiūlymus tolimesnei įdarbinimo tarnybų plėtotei Lietuvoje.
Poreikį, atlikti privačių įdarbinimo tarnybų veiklos tyrimą, patvirtina ir tai, kad tyrimo metu gauta informacija apie privačių įdarbinimo tarnybų veiklą Lietuvoje buvo panaudota rengiant projektą "Parama šalies monografijos apie profesinio mokymo ir mokymo sistemas ar struktūras ir valstybinę ir privačias įdarbinimo tarnybas Lietuvoje, parengimui", Europos Mokymo Fondo užsakymu[16].
Norėtume padėkoti privačių įdarbinimo tarnybų vadovams ir darbuotojams, kurie maloniai sutiko ne tik dalyvauti privačių įdarbinimo tarnybų veiklos tyrime, bet ir suteikė kitos vertingos informacijos. Taip pat dėkojame Vilniaus darbo biržos Jaunimo darbo centro vedėjui A.Stravinskui ir vedėjo pavaduotojai J.Skirmantienei už suteiktas konsultacijas ir informaciją apie darbo biržos veiklą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-03-21
DalykasMakroekonomikos diplominis darbas
KategorijaEkonomika >  Makroekonomika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis61 puslapis 
Literatūros šaltiniai27 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis183.14 KB
AutoriusRemigijus
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2002 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaGenerolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Valstybines ir privaciu idarbinimo tarnybu veiklos lyginamoji analize [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 61 puslapis 
  • Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija / 4 Klasė/kursas
  • 2002 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą