Įvadas. Eksporto situacija Lietuvoje. Įmonių eksporto motyvai. Įėjimas į užsienio rinkas. Dalyvavimas tarptautinėse parodose. Interneto galimybių įvertinimas. Investicija į projektus. Užsienio partnerių paieška. Kainodaros politika. Įmonių konkurencingumo didinimas. Inovacijų skatinimas. Technologinio lygio kėlimas. Išvados.
Daugelis įmonių sieja savo veiklą su užsienio rinkomis. Vienas iš pagrindinių įmonės įėjimo į užsienio rinkas būdų yra eksportas. Įvairiausių statistinių tyrimų duomenys parodė, kad apie 80% visų įmonių, užsiimančių gamyba, eksportą laiko labai svarbiu veiksniu. Prekių gamintojams eksportas yra galimybė dirbti ir užsidirbti.
Eksporto plėtra sumažintų Lietuvos užsienio prekybos ir paslaugų balanso deficitą bei skatintų Lietuvos Respublikos ekonominę plėtrą, efektyvią Lietuvoje įregistruotų įmonių veiklą, naujų verslų, prekių, paslaugų bei darbo vietų kūrimą.
Eksportas yra reikšmingas faktorius Lietuvos ekonomikos plėtrai:
• auga įmonių gerovė, didėjant apimtims, klientų skaičiui, o tuo pačiu ir pinigams;
• išnaudojami gamybiniai pajėgumai;
• mažėja kaštai ir įmonės tampa konkurencingesnėmis;
• kuriama pridėtinė vertė;
• plečiamas verslas kitose šalyse ir išnaudojami moniškieji ištekliai;
• judama link naujosios ekonomikos, kur reikia žinių, taip pat mokslinių tyrimų, technologijų plėtros, informacinių technologijų pritaikymo ir panaudojimo;
• sumažinama rizika; Lietuvos rinkose suvartojama tiek daug, todėl Lietuvos įmonių strategija turi būti orientuota tik į eksportą, gaminti ir parduoti tai, ko šios rinkos reikalauja.
Lietuvos tarptautinės prekybos pranašumai: jau turimi eksporto ryšiai, verslo kontaktai su buvusia svarbia NVS rinka, kalbų ir aplinkinių verslo kultūrų žinios, patogi infrastruktūra, vyraujančios nedidelės įmonės, patogi "pasieninė" geografinė padėtis.
Daugumos Lietuvoje veikiančių įmonių pagrindinis tikslas yra eksporto plėtra, kurią įgyvendinti įmanoma išnaudojant visas galimybes. ...