Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>Makroekonomika>Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų panaudojimo galimybės ir problemos
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų panaudojimo galimybės ir problemos

  
 
 
123456789101112131415161718192021
Aprašymas

Įvadas. Regioninė politika. Europos Sąjungos (ES) regioninės politikos tikslas. Bendrasis programavimo dokumentas (BPD). Struktūrinių fondų administravimo ypatumai Lietuvoje. Europos Sąjungos (ES) parama laikotarpiui iki stojimo. PHARE programa. ACCESS programa. ISPA programa. SAPARD programa. Kitos Europos Sąjungos programos.

Ištrauka

Darbo problematika. Lietuvos išsivystymo netolygumai ir didėjantis atotrūkis tarp regionų yra gerai suvokiama problema, tačiau jos sprendimo būdai toli gražu nėra akivaizdūs. Dalyje Vakarų Europos valstybių atotrūkis tarp labiausiai ir mažiausiai išsivysčiusių teritorijų taip pat didėja. Ypač sunku užtikrinti tolygią ekonominę ir socialinę plėtrą regionų viduje – Lietuvos atveju – tarp savivaldybių, kur išsivystymo netolygumai gali būti ypač dideli, o ekonominiai modeliai tinkami tik dideliems regionams – sunkiai pritaikomi. Jau keli metai yra sukurta Lietuvos regioninės politikos teisinė bazė, siūlomi ir bandomi įvairūs šios politikos receptai. Nežiūrint į tai, ši politika dar tik konceptualioje stadijoje, neišgryninti šios politikos įgyvendinimo būdai. Nacionalinė regioninė politika yra per mažai integruota į kitas viešosios politikos sritis ir todėl stokoja turinio, kompleksiškumo ir nuoseklumo. Planuojant ir įgyvendinant viešąją ekonominę ir socialinę politiką trūksta bendradarbiavimo tarp vietos ir centrinės valdžios institucijų. Visos šios problemos ypač aktualios vertinant ES ir nacionalinės regioninės politikos.Reikšmingiausia pagalba šalies regionams ir savivaldybėms bus teikiama pagal Lietuvos 1-o (ES regioninės politikos) tikslo programą, kurios investicijos atskirose srityse net kelis kartus viršys iki šiol įprastas investicijų apimtis. Reikia pažymėti, kad Europos Sąjungos regioninės politikos požiūriu visa Lietuva yra vienas regionas, o vidinių išsivystymo netolygumų mažinimas yra paliktas Lietuvos viešojo valdymo institucijų kompetencijoje. Lietuvos savivaldybės gali tiesiogiai dalyvauti įgyvendinant 1-o tikslo programą ruošdamos ir įgyvendindamos projektus, remdamos, koordinuodamos ir skatindamos vietos verslo bendruomenę, vietinių įstaigų ir organizacijų pastangas skirtas spręsti vietos plėtros problemas. Savivaldybių gebėjimas prisidėti prie socialinės ir ekonominės plėtros projektų savo investicijomis bus vienas iš svarbių kriterijų sprendžiant ar jų projektai gaus ES investicinę paramą. Sėkmingai ES investicijas sugebės panaudoti tos savivaldybės, kurios sugebės sutelkti savivaldybės administracijos, savivaldybėms priklausančių įmonių ir įstaigų bei vietos bendruomenės pajėgas. Nors savivaldybės finansiniai pajėgumai yra svarbus veiksnys, tačiau santykinai kur kas svarbesnis yra efektyvus savivaldybės darbo organizavimas, išteklių mobilizavimas ir veiksmų koordinavimas su socialiniais ir ekonominiais partneriais. Darbo aktualumas. Lietuva, dar nespėjusi kaip reikiant įsisavinti esamos struktūrinių fondų valdymo esmės ir principų, jau aktyviai rengiasi Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimui 2007–2013 metais. Šis procesas vyksta etapais, kurių kiekvieno rezultatai aptariami viešai. Pirmasis viešasis aptarimas vyko 2005-06-23 d., kur buvo svarstomi pasiūlymai dėl Lietuvos 2007-2013 metų ES struktūrinės paramos panaudojimo strategijos prioritetų. Antrasis viešasis aptarimas įvyko 2005-09-29 d., kurio metu buvo aptarti pasiūlymai dėl veiksmų programų (jų skaičiaus ir turinio) pagal kurias, siekiant aukščiau minėtos strategijos tikslų, bus teikiama ES struktūrinė parama 2007-2013 m. ES struktūrinė parama bus naudojama pagal kitokius dokumentus nei 2004–2006 m. laikotarpiu. Nuo 2007 m. ES struktūrinė parama nebus teikiama pagal vieną visai šaliai dokumentą, kaip tai yra dabar, kai ES parama teikiama pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą, nes: Per 7 metų laikotarpį ES struktūrinė parama gerokai viršys 2004–2006 m. laikotarpiu Lietuvai skirtą 1 mlrd. eurų sumą. Vieno visai šaliai dokumento rengimas nenumatomas pagal šiuo metu derinamus ES struktūrinės paramos panaudojimą 2007–2013 m. reglamentuosiančius ES teisės aktus. 2007–2013 m. Lietuvos bendrąjį programavimo dokumentą pakeis keletas tarpusavyje suderintų paramos panaudojimo strateginių dokumentų, t.y.: Lietuvos 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos panaudojimo strategija – joje bus apibrėžtos prioritetinės ES struktūrinės paramos investicijų kryptys; keletas atskirų veiksmų programų pirmiau minėtai strategijai įgyvendinti – jose bus nurodytos konkrečios remtinos sritys. Įgyvendinant veiksmų programas bus siekiama strategijoje nustatytų tikslų.
Būtent šio darbo tikslas – supažindinti su Struktūrinių fondų paramomis; Apitikslinti:- kas yra regioninė politika, kokie įgyvendinimo instrumentai yra; Fondų kūrimo principai, kokie struktūriniai fondai ir kaip jie veikia, koki poveikį jie suteikia Lietuvai. Šiame darbe aš bandysiu sujungti visas problemas, rasti tinkamus sprendimus. Mes sužinosime kokios yra problemos ir kokios galimybės. Išnagrinėsime, kaip kuriami struktūriniai fondai, kaip rengiamos fondams bendrai finansuojamos programos; Kaip valdyti ir prižiūrėti. Kokiomis ES fondų ir programų lėšomis gali naudotis valstybės institucijos, savivaldybės, verslo įmonės, nevyriausybinės ir kitos organizacijos. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-14
DalykasMakroekonomikos kursinis darbas
KategorijaEkonomika >  Makroekonomika
TipasKursiniai darbai
Apimtis20 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis80.71 KB
Autoriusedita
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/Dėstytojasdoktor. A. Žižytė
Švietimo institucijaTarptautinė teisės ir verslo aukštoji mokykla
FakultetasVadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Europos Sajungos (ES) strukturiniu fondu panaudojimo galimybes ir problemos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 20 puslapių 
  • Tarptautinė teisės ir verslo aukštoji mokykla / 2 Klasė/kursas
  • doktor. A. Žižytė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą